Ημέρα πένθους για τους εργαζομένους στο μετρό της Θεσσαλονίκης μετά τον θάνατο του 50χρονου χειριστή γερανοφόρου οχήματος, ο οποίος έχασε τη ζωή στο εργοτάξιο του μετρό στην Καλαμαριά. Υπό διεύρυνση είναι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το θανατηφόρο περιστατικό, ενώ διατυπώνονται ερωτηματικά για τις συνθήκες ασφαλείας στο έργο.

Συγκλονισμένοι είναι οι εργαζόμενοι στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης από τον τραγικό χαμό του 50χρονου χειριστή, ο οποίος έχασε τη ζωή του το απόγευμα της Δευτέρας σε εργοτάξιο της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά, στη συμβολή των οδών Πόντου και Μεταμορφώσεως.

Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το περιστατικό διερευνώνται. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, ο χειριστής έχασε τη ζωή του όταν επιχείρησε με το γερανοφόρο όχημα, που ήταν ιδιοκτησίας του, να σηκώσει έναν άλλον μικρό γερανό, ωστόσο το βάρος του μικρότερου γερανού ήταν μεγάλο και οδήγησε τελικά στην ανατροπή του κουβουκλίου στο οποίο βρισκόταν ο χειριστής. Χρειάστηκαν δε περίπου πέντε ώρες προκειμένου οι πυροσβεστικές δυνάμεις να απεγκλωβίσουν τον 50χρονο. Στο σημείο βρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι των τεχνικών υπηρεσιών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Αττικό Μετρό «εκφράζει την βαθύτατη θλίψη της για την απροσδόκητη απώλεια του χειριστή αυτοκινούμενου γερανού, χθες το απόγευμα σε εργοτάξιο της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά, στη συμβολή των οδών Πόντου και Μεταμορφώσεως». «Η σκέψη όλων μας τις στιγμές αυτές βρίσκεται στους οικείους του εκλιπόντος, προς τους οποίους εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια», προσθέτει, σημειώνοντας πως η Αττικό Μετρό, «συμβάλλοντας στην έρευνα των αρμόδιων αρχών, αλλά και αυτοτελώς, θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να διακριβωθούν οι αιτίες του ατυχήματος».

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, σε ανακοίνωση που εξέδωσε σημειώνει μεταξύ άλλων πως είναι «το δεύτερο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα στα εργοτάξια του μετρό της Θεσσαλονίκης από το 2009» και καταγγέλλει «όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα, τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας και υγιεινής που υπάρχουν στα εργοτάξια του μετρό της Θεσσαλονίκης, τη μη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας καθώς και τη μη υλοποίηση ενημερωτικών σεμιναρίων για τις συνθήκες εργασίας και αντιμετώπισης κινδύνων». Ζητά επίσης την τοποθέτηση από το ΣΕΠΕ επικεφαλής για τον έλεγχο των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας των μεγάλων έργων, τη συγκρότηση της «Συμβουλευτικής Επιτροπής Παρακολούθησης του Έργου».

Σε 24ωρη απεργία και κινητοποίηση προχώρησε σήμερα το Συνδικάτο Οικοδόμων του νομού Θεσσαλονίκης με αφορμή το θανατηφόρο ατύχημα. Μέλη του σωματείου πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο εργοτάξιο του μετρό στην Αγίας Σοφίας και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν με πορεία στο εργοτάξιο του μετρό στο Σιντριβάνι.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του συνδικάτου, Γιώργος Παπαεπαμεινώνδας κατήγγειλε «ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο έργο, εξαντλητικά ωράρια των εργαζομένων και ελλιπείς ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους», ενώ έκανε λόγο για «απειλή και τρομοκρατία μέσα στους χώρους δουλειάς».

Τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του θύματος έστειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ο οποίος σε δηλώσεις του ανέφερε πως πρόκειται για «ένα ακόμα εργατικό ατύχημα, ένα θύμα της εργατικής τάξης στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους», που έρχεται ως αποτέλεσμα «της εντατικοποίησης της δουλειάς και της έλλειψης μέτρων ασφάλειας και υγιεινής».

Από την πλευρά του, το Σωματείο Εργαζόμενων Κατασκευαστικού Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή του «εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου χειριστή γερανού», σημειώνοντας πως «ως ένδειξη πένθους σήμερα στα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα γίνουν εργασίες».

Μιλώντας στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του σωματείου, Σταύρος Στέτσικας σημείωσε πως μιλώντας με εργαζομένους που ήταν παρόντες στο περιστατικό «όταν άρχισε ο γερανός και έφευγε από τα όριά του, ο χειριστής το κατάλαβε, είπε σε έναν συνάδελφό του που ήταν από κάτω να απομακρυνθεί. Του φωνάξανε να πηδήξει και ο ίδιος, αλλά ήταν θέμα δευτερολέπτων να γυρίσει ανάποδα ο γερανός και να μην προλάβει να κάνει καμία ενέργεια. Προφανώς θεώρησε ότι προλάβαινε να σώσει την κατάσταση με το μηχάνημα κι γι’ αυτό και έμεινε».

Κληθείς να σχολιάσει τα θέματα ασφαλείας στο έργο, σημείωσε πως τηρούνται κανονικά, «υπάρχουν κλιμάκια, τεχνικοί ασφαλείας που παρακολουθούνε τα θέματα ασφάλειας στο εργοτάξιο». «Προβλήματα σε όλα τα έργα υπάρχουν και αντιμετωπίζονται κι εκείνη την στιγμή ακόμη και με το που βλέπουμε κάτι προσπαθούμε να προλάβουμε να το προστατεύσουμε όσον αφορά πράγματα που κάνουμε εμείς». Σχετικά με τα ωράρια, επίσης σημείωσε πως τηρούνται, αναφέροντας πως «γίνονται κάποιες υπερωρίες στο έργο. Γίνονται όλα αυτά τα χρόνια γιατί το έργο τρέχει με πολύ γρήγορους ρυθμούς για να προλάβουμε τα χρονοδιαγράμματα».